En eftermiddag på stan

Efter lunchen blev det mer tid till att själv upptäcka i Quito.

Santa Domingo-torget.

Calle de la Ronda.

Så snyggt – sådana krukor med hållare hade jag velat ha om jag hade en balkong.

Klimatet verkar vara alldeles perfekt för pelargoner. Lagom varmt, ingen viloperiod, massor av ljus.

“Jag målar min frus nya restaurang. Ni måste komma och äta när vi öppnar”.

Grymt!

I väntan på utryckning.

Varför gick jag inte in?

Jag undrar verkligen vad den där skylten varnar för.

Kablarna i luften ger ström åt stadens trådbussar.

Mer pelargoner – hur enkel eller fin en balkong än är.

Här kommer gatan med riktigt vackra fasader.

Den här blev jag särskilt förtjust i.

Det här skinnet räcker till en hund till.

Här svängde vi inte på en inte lika välvårdad gata.

Den första av de totalt tre katter jag såg under resan. Hundar verkar vara betydligt mer populära.

Tittut! Siames eller Gollum?

Matbananer på grillen.

Drömmer sött trots stimmig gata.

Utsikt från ett högt beläget kafé. Quitos jungfru är vackrare när solen tittar fram.

Vilket vackert inramat träd!

Tur att vi besökte Rucu Pichincha i förmiddags. Molnen väller ner över bergen och omsluter snart gondolens slutstation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar